شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو
نوشته شده توسط : جعفر

 

بیشتر مشتریان شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا اگر آنها در حال حاضر نیستند، در آینده خواهند بود. شبکه های اجتماعی ارتباط قوی با مشتری و سرمایه گذار دارند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرد.

 

امروزه هیچ فعالیتی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی نمی تواند در برندسازی و افزایش رتبه وب سایت برای فروشگاه و شرکت ها اثرگذار باشد. اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی را به راحتی می توان و با کمی دقت در محیط پیرامون خود متوجه شد. شما کافی است که فقط یک بار در سطح شهر قدم بزنید. اکثر افراد با گوشی های هوشمند خود و از طریق شبکه های اجتماعی در حال ارتباط با یکدیگر هستند یا آخرین خبرها و مسائل دنیا را مرور می کنند و حتی بعضی از آن ها بسیاری از فعالیت های خود مانند خرید کردن را توسط همین شبکه ها انجام می دهند. برای همین است که امروزه متخصصان سئو تاکید بیشتری بر انجام بازاریابی اینترنتی و به خصوص شبکه های اجتماعی می کنند.

 

 

 

برخی از دلایل فعالیت در شبکه های اجتماعی:

 

1- شبکه ای اجتماعی در ایجاد مطالب:

شاید بهترین روش برای دیدن شدن مطالب سایت شما شبکه های اجتماعی باشند بررسی نشان میدهد که بعضی از سایت از مثلا اینستاگرام بیشتر از گوگل ورودی دارند!!! یا بارها شده است که در بعضی از جستجو ها صفحه اینستاگرام دیده میشود پس شبکه های اجتماعی سهم مهمی در سئو سایت دارند ما در فاکتورهای بهینه سازی سایت یک فاکتور به نام اجتماعی بودن سایت وجود دارد ایا سایت شما در بیشتر شبکه های اجتماعی وجود دارد ایا مطالب شما لایک یا صفحه شما فالو میشود چه مقدار مطالب شما دیده میشود وقتی که شما هر مطلبی را ارسال میکنید در 10 شبکه اجتماعی قرار داده میشود وقتی مطلب شما در اشتراک گذاری قرار میگیرد نشان میدهید هم مطلب شما خوب است که در شبکه های اجتماعی قرار دادید هم چقدر سایت اجتماعی دارید.

 

2- یک گروه برای خود ایجاد می کنید

بیشترین دغدغه صاحبان برندها این است که بتوانند در هر لحظه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنند. چه راهی بهتر از شبکه های اجتماعی که افراد هر لحظه در آن ها آنلاین هستند. شما می توانید با ایجاد یک گروه در شبکه های اجتماعی به خصوص ارتباطی مانند تلگرام و اینستاگرام که درصد حضور بیشتر کاربران را به خود اختصاص داده است، با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید. شما به راحتی می توانید آخرین محصولات و خبرهای برند خود را از طریق همین شبکه ها اطلاع رسانی کنید. فقط کافی است که به هر مشتری جدید خود در خصوص اکانت شبکه ها اطلاع رسانی کنید.

 

3- تاثیر شبکه های اجتماعی در رتبه بندی:

شاید لینک های که در شبکه های اجتماعی وجود دارند نوفالو هستند اما خود گوگل هم گفته است که ما به طور کلی لینک های نوفالو را دنبال نمیکینم خوب دقت کنید شاید میتوان گفت وقتی لینک شما در سایت ویکی پدیا به عنوان منبع قرار میگیرد به نظر شما این بی تاثیر است شبکه های اجتماعی شاید به طور غیر مسقیم بر روی ضریب اعتماد گوگل به سایت یا تراست رنگ تاثیر خوبی دارند خوب به طور کلی بله تاثیر دارند اما همیشه برای پیشرفت یک راه وجود ندارد ما هزاران تکنیک داریم یک به طور غیر مستقیم در رتبه سایت تاثیر دارند پس حضور در شبکه های اجتماعی و منتشر کردن مطالب سایت در انها فوق العاده است.

 

4- ارتباط با مشتریان

بیشتر مشتریان دنبال راه راحت تری برای ارتباط مستقیم با فروشگاه ها هستند. هیچ راهی بهتر از شبکه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با برندها وجود ندارد. مشتریان شما می توانند با ارسال پیام خصوصی و ارسال کامنت زیر پست های شما به راحتی با فروشگاه تان ارتباط برقرار کنند. مهم ترین نکته ای که شما به عنوان مالک فروشگاه یا مسئول شبکه های اجتماعی باید رعایت کنید، پاسخگویی سریع و کامل به کامنت و پیام های مشتریان است.

 

5- بررسی سایت seo.com:

شاید جالب بدانید این روزها سئو کاران حرفه ای و سایت های که اعتبار فوق العاده دارند روی شبکه های اجتماعی بسیار سرمایه گذاری کرده اند طبق بررسی های صورت گرفت روی سایت مورد نظر نشان میدهید این سایت لینک های بسیار زیادی از پینترست دارد!!! بله شاید عجیب باشد ببینید که چقدر این سایت در زمینه های شبکه های اجتماعی فعالیت دارد پس از امروز شروع کنید در تمام شبکه های اجتماعی شروع به فعالیت کنید روزی 30 دقیقه وقت بگذارید در شبکه های اجتماعی که طرفدار بیشتری دارند سرمایه گذاری کنید.بررسی چند شبکه اجتماعی و بعدش جمع بندی میکنیم.

 

 

6- یک تیم عالی تشکیل می دهید

با توجه به افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی در برندسازی و سئو سایت، بیشتر شرکت ها یک تیم و اتاق مجزا برای فعالیت ایجاد کردند تا حدی که در بعضی از شرکت ها، چنین تیمی سرآمد بقیه شده است و بیشتر متخصصان زیر نظر این تیم و اتاق فعالیت می کنند. این باعث تمرکز تیم شما برای دستیابی به یک هدف مشترک می شود و که بازدهی فعالیت و تبلیغات را افزایش می دهد.

 

7- استفاده کاربردی از شبکه های اجتماعی:

استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی برای پخش ان مطلب بسیار موثر است از مهم ترین استفاده های این تکنیک برند سازی است شاید شما با مثلا اینستاگرام یک سایت را بشناسید و نقطه موفقیت یک سایت همان شود سئو فقط به گوگل یاهو تمام نمیشود حتی بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی یا گرفتن بازدید کننده و تبلیغ در شبکه های اجتماعی شامل ان میشود.

 

8- نرخ درگیری کاربر را افزایش می دهد

هر کسی که وارد شبکه های اجتماعی شما می شود، به نوعی به مطالب و محصولات شما علاقه مند بوده است و این کار را برای شما از لحاظ تولید محتوا، نوع پست گذاری، تبلیغات و غیره راحت تر خواهد کرد. شما با تحلیلی که از قبل در خصوص کسب و کار خود انجام داده اید، با مشخصات کاربران و ویژگی های آن ها آشنایی کامل دارید و به راحتی می توانید یک استراتژی تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی خود به منظور افزایش نرخ فروش و درگیر شدن تبلیغات با پست و مطالب خود تنظیم کنید.

 

9- روند تاثیر شبکه های اجتماعی به کاربران تلفن ربط دارد:

بله امروزه روز به روز کاربران که با تلفن شخصی از اینترنت استفاده میکنند بیشتر میشود تمام این کاربران سهم عظیمی از شبکه های اجتماعی دارند شاید همه بگویند سایت خود را برای تلفن همراه بهینه سازی کنید اما من میگوییم سایت خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید نه به این معنا که بهینه سازی برای تلفن همراه اشتباه است به این معنا که اگر این اتفاق افتاده است به خاطر انکه گوگل احساس خطر کرده است چون برایش خیلی مهم است استفاده از جستجو گوگل ببنید شما باید یک قدم از موتورهای جستجو جلوتر باشید من از امروز به شما میگوییم سال 2017 سال محتوا و شبکه های اجتماعی است چرا که گوگل در جستجو های خود شبکه های اجتماعی را مورد نظر دارد. پس شبکه های اجتماعی حتی باعث افزایش نرخ کلیک هم میشود.حتما نباید یک الگوریتم بیاید و شما ان را استفاده کنید بعضی از الگوریتم نیاز روز کاربران است مثل بهینه سازی سایت برای گوشی و خیلی از طراحان سایت از این مسئله قبل از حساسیت گوگل اطلاع داشته اند و سایت خود را بهینه کرده بودند یا من به شما میگیویم درآاینده قرار دادن پادکست با متن آن تکرار میکنم حتما باید متن فایل صوتی در ان مطلب باشد زیاد میشود چرا که خواندن یک مقاله بیست صفحه ای خیلی سخت تر از گوش دادن آن است.

 

 

10- باعث افزایش آگاهی برند می شود

بیشتر از 60 درصد فعالیت های امروزی مانند ارتباط با یکدیگر، خواندن روزنامه، پیگیری کردن صفحات فروشگاه ها و غیره از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود. از این رو شبکه های اجتماعی اگر به درستی انتخاب و در آن ها فعالیت شود، بهترین بستر برای تبلیغات و برندسازی خواهد بود. جالب است بدانید که خیلی از افراد فقط با استفاده از خود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فروش خود را انجام می دهند.

 

11- شخصی سازی پیام

همانطور که گفتیم، افرادی وارد شبکه های اجتماعی شما می شوند که به محتوا و محصولاتتان علاقه مند هستند. شما با دریافت مشخصات دقیق از کاربران مانند ایمیل، علایق، تحصیلات و غیره، پیام های شخصی به آن ها را ارسال کنید. زمانی که کاربران در شبکه های اجتماعی پیام های شخصی شده را از برند مورد علاقه خود دریافت می کنند، بیشتر از دیگر موقع ها ترغیب به بررسی برند و خرید از آن ها می شوند.

 

حرف پایانی سئو در شبکه های اجتماعی:

شاید امروزه روند لینک سازی به کلی تغییر کرده است و شبکه های اجتماعی روز به روز موثر تر و قوی تر شده اند حتی شما برای افزایش ایندکس مطالب سایت یا افزایش بازدید ویدیو های اموزشی خود میتوانید از انها استفاده کنید پیشنهاد ما برای سایت های تازه تاسیس که قدرت زیادی برای لینک سازی ندارند یا زود جریمه میشوند شبکه های اجتماعی است من بارها مطالبی که در شبکه های اجتماعی نمایش داده شدن را در جستجو بررسی کردم رتبه خوبی داشتن البته تاثیر گذاشتن انها شاید کمی زمان بر باشد مهم ترین بخش سئو حتما صبر است که شما روز بروز به مطالب و تکنیک های بیشتر رو به سمت پیروزی بروید اگر لذت موفقیت یک سایت را بدانید با بی توجهی نسبت به این مطلب موفقیت خود را عقب نمی اندازدید شاید شاخص این مطلب شبکه اجتماعی لینکدین و استفاده از گسترش مطالب خود در گوگل پلاس باشه دیگه دارید خسته میشوید امیدوارم کامل بوده باشد موفق باشید .

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: